b)
pretekli čas,
ki kaže
,
da je nekaj bilo, da
se je nekaj že godilo ali delalo;
c) predpretekli čas,
ki kaže djanje, katero
je preteklo pred drugim;
d) prihodni čas,
ki naznanja, da nekaj bode,
da se bo nekaj godilo ali delalo
.
Glagol
sem
nam pomaga izobraževati pretekli,
predpretekli in prihodni čas
,
zato mu pravimo po
možni glagol.
Po osebah in časih se izpreminja tako:
s e d a n j i čas. p r e t e k l i čas. p r i h o d n i čas.
1. sem
sem bil-a-o.
bodem (bom)
2. si
si
„„ „
bodeš (boš)
3. je
je
„ „ „
bode (bo)
1. sva, sve
sva bila, sve bili bodeva (bova)
bodeve (bove)
2. sta, ste sta bila, ste bili bodeta (bosta)
bodete (boste)
3. sta, ste sta bila, ste bili bodeta (bosta)
bodete (boste)
1. smo
smo bili-e-a
bodemo (bomo)
2. ste
ste
„
„
„
bodete (boste)
3. so
so
„
„
„
bodo (bojo).
11. Na l oga ,
a)
Poiščite vsakemu sledečih
osebkov glagolov dopovedek v sedanjem času: Uči
telj —. Učenec —. Kmet —. Tesar —. Terica —.
Kura—. Žaba—. Metulj—. Črv—. Mlin—. Potok—.
b)
Postavite stavke v dvojino in množino!
c)
Postavite jih v tri ostale čase!
40
Ednina
Dvojina
Množina